vineri, 31 iulie 2009

Taxa de (pe) pod

M-am intors dintr-un (de fapt, scrisesem dintrun, dar, la cererea milioanelor de blogospectatori, am revenit la cratima traditionala) concediu petrecut in afara tarii. Deh, lipsa de patriotism... Ce am constatat pe drum? La unguri, vigneta (vreo 7 euro pentru 4 zile). Apoi la austrieci, vreo 8 euro pentru 10 zile. La nemti, nu exista vigneta. Ma rog, poate costul e pitit undeva in pretul carburantului, mai scump decat in Austria. Care in Austria e mai ieftin ca in Ungaria. Dar, ma rog. A, era sa uit, anul trecut am fost prin Croatia, unde sunt tot soiul de viaducte, dar si prin Italia, unde sunt nenumarate tuneluri. In Italia, ce-i drept, nu platesti vigneta, in schimb platesti (binisor!) de cate ori te angajezi pe o alta autostrada. Si nu sunt putine.
Booooon...
Aflu, fara sa ma mai mir, ca la noi, dupa ce ca platim rovigneta (sau rovinieta...), ca de nu, amenda e vreo 1.200 RON, cu discount jumatate pentru plata in 48 ore... mai nou, platim si taxa de pod pe la Cernavoda. Asta de bine ce, vineri, 30 iulie 2009, autoturismele erau date jos de pe autostrada (daca o putem numi asa) ca se umpluse si dadea pe afara. Pai in ritmul asta, o sa ajungem sa platim taxa de intersectie, de drum cu sens unic, de serpentine etc. etc. Repet, asta pe langa rovigneta obligatorie. Sa ma mai intreb ce se mai ascunde in pretul carburantului de la pompa? Sau mai bine, nu, ca ma enervez degeaba?

2 comentarii:

  1. Traiasca Austria............!

    RăspundețiȘtergere
  2. noi acum platim guvernului actual,mai precis actualului minister al transportului taxa pentru un pod si o cvasi-autostrada construita pe vremea lui Ceausescu.O taxa ilegala asi zice eu daca ne uitam la practicile din U.E.precum si la tari precum Croatia.Simpla analiza a corectitudinii acestei taxe fata de contribuabili este insuficienta,deoarece aceasta taxare a adus cu sine multe alte ineficiente si aici enumeram lipsa unui tip de abonament a celor care se deplaseaza zilnic la servici pe acest segment de drum neexistand varianta fara taxa pe un alt drum national,neexistenta portilor fara taxa ptr.masinile utilitare tip salvare,pompieri,politie,lucru care duce la blocaje ale acestor tipuri de vehicule la care intarzierea de cateva minute poate avea consecinte dramatice;in plus dupa ce traficul era oricum sugrumat pe A2 acum se vor forma cozi interminabile.Dar romanii au descoperit variate:1-A2 pana la Calarasi si apoi cu bacul se traverseaza la Silistra in Bulgaria apoi in 40 min se ajunge la Vama Veche sau 2- se trece pe la Giurgiu la Ruse si drumul prin Bulgaria este f.rapid,bun,cu peisaj submontan avand si 70 Km de autostrada dar cel mai important f.liber.
    Introducerea acestei taxe scoasa din contextul acual pare mai mult o gafa a actualei conduceri dar pusa laolalta cu tot ceea ce ne ofera guvernantii de 20 de ani arata starea de fapt a unei natiuni,eu asi merge mai departe si asi spune ce acesta ne este genomul.
    Solutia? Emigrarea,aici nu se mai poate face nimic!

    RăspundețiȘtergere